Nederlandse tv-clutter hoger dan Europees gemiddelde

Terwijl de ‘commercialbrij’ wereldwijd met 3 procent daalde, bleef Nederland stabiel. Wel is de tv-clutter hier voor het eerst hoger dan het Europees gemiddelde.
Vorig jaar werd een gemiddelde kijker blootgesteld aan 380 tv-commercials per week (54 per dag), in 2008 waren dat er 379. Dat blijkt uit het jaarlijkse TV-Clutterreport van Initiative.
Gedurende de acht jaar dat Initiative het fenomeen meet, is het clutterniveau in Nederland toegenomen met maar liefst 82 pct, maar voor het eerst sinds de start van de rapportage is de clutter hier in 2009 niet gegroeid. Doordat de markt wereldwijd echter daalt, stijgt Nederland naar de achtste plek in Europa, met een clutterniveau dat hoger is dan het Europees gemiddelde (364 commercials per week).
Waar vorig jaar in Noord-Europa de clutter nog toenam met 1,6 pct, was in 2009 een daling van 1,4 pct te zien (naar 359 commercials per week).
Meer is vandaag te lezen in Adformatie.

Advertisements

1 Comment

Filed under Uncategorized

One response to “Nederlandse tv-clutter hoger dan Europees gemiddelde

  1. Hey, thanks for the blog article.Really looking forward to read more. Much obliged. deggedcdfdfcdaek

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s